"Minä lainasin tämän kirjastosta monta viikkoa sitten kevyeksi iltalukemiseksi." -Hermione-
J.K Rowling- Harry Potter ja viisasten kivi- Nicholas Flamel- s.238
Ihan yleiskatsastus lukemiseeni. Siihen mistä pidän ja mikä on yötuolilla tai kirjahyllyssä odottamassa. Jos olet lukenut jonkun seuraavista tai tahdot ehdottaa hyviä lukuvinkkejä, niin kommentia tulemaan.
Harry Potter-sarja
Seitsemän osainen fantasia-sarja. Paras jonka olen ikinä lukenut. Velhomaisen taitavasti kirjoittanut J.K.Rowling. Tästä tulee klassikko!
Outolintu-sarja
Veronica Rothin neljä-osainen koukuttava scifi-sarja. Neljäs osa ei ole vielä ilmestynyt suomeksi, mutta kirja-sarja on mahtava. Kirjoissa on paljon juonenkäänteitä ja se on huolella suunniteltu.
Kirjavaras
Tämä toiseen maailmansodan aikaan sijoittuva tarina on ollut minulla kesken pari vuotta, mutta silti se on yksi lempikirjoistani. Kirjaillut Markus Zusak.
Nälkäpeli-sarja
Scifisarja, joka on trilogia. Ajatus on kiehtova, mutta ei yltä lempikirjakseni. Kirjan juoni on vaihteleva, mutta välillä tylsä. Suzanne Collinsin vauhdikkaasti kirjoittama.
Suklaamuruset-sarja
Kuusiosainen viiden siskon elämästä kertova sarja. Mukava, arkisista ja myös vähemmän tavallisista asioista kertova sarja. Suloisen makeasti kirjoittanut Cathy Cassidy.
Perillinen-sarja
Lohikäärmeen ja pojan siteestä kertova upea sarja nuoren Christoper Paolinin kirjoittamana. Kirjassa on lähes kaikki fantasian elementit; haltiat, kääpiöt, hirviöt, varjot, velhot, noidat, lohikäärmeet ja magiaa.
Engelfors-sarja
Kauhua kahdelta kirjailijalta, Mats Stranderbergiltä ja Sara B. Elfgreeniltä. Ruotsin fiktiivisestä kaupungista kertova sarja. Sarjan kaikki osat eivät ole vielä ilmestyneet, mutta niitä viitsii kyllä odottaa!
Luolakarhun klaani-sarja
Suomalaisjuuria omaava Jean Untinen-Auel on kirjoittanut opettavan ja upean kirjasarjan. Sarja kertoo Neadtherilaisten keskelle joutuvasta ihmislapsesta. Tällä hetkellä yötuolilla!
Nolo elämäni-sarja
Rachel Renee Russelin kirjoittama tytön Neropatin päiväkirja. Hauskoja kömmähdyksiä ja vähemmän hauskoja kompuroimisia. Huumoria ja mahdollista samaistumista!
Jaquline Wilsonin kirjat
En osaa päättää mikä on paras. Suosittelen luettavaksi Tatuoitu äiti, Salainen siskoni ja Ystäväni Vicky. Kirjoissa on huumoria, mutta myös tärkeitä teemoja, kuten avioero, kuolema ja mielisairaus.
• • •
Kirjoitan näistä tarkemmat kirja-arviot mahdollisimman pian. Kommenteihin saa laittaa, jos haluat, että luen ja teen jostain kirjasta arvion. Se hoituu helposti ja saamme kaikki uutta luettavaa.
Kommentit
Tämän blogin kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.